black book hämtad!

NU har jag varit på en 2 timmar lång promenad.. helt slut typ :)
Hämtade min svarta bok.. frågade lite om hur det blev om jag kuggade, men då fick jag som svar, det gör du inte!
jaha okej vi får väl hoppas att jag inte gör det!

Nu är mamma och Lena på någon tur runt i stan och jag sitter inne med den största koppen kaffe ni kan tänka er och en cola. Jag ska plugga! Det blir ännu tråkigare att plugga när man vet att damerna ska på spa efter sin tur på staden..jaja jag får väl bege mig in i växternas värld.. minst lika kul! ... säkert..

Jag har funderat lite kring hemlösa sedan jag flyttade till Budapest.
Jag blev helt chockad när jag såg hur folk faktiskt hade det.. men sen efter ett tag har jag ändrat uppfattning. 
Jag går alltid samma väg till skolan, vilket tar en timme, då hinner jag stöta på många hemlösa.. eller tiggare.. Till en början höl jag nästan på att böja gråta när jag såg dom.. men nu är jag nästan lite irriterad på många utav dom. 

Många utav människorna som tigger har det faktiskt förskräckligt.. vissa saknar ben och inte har tillgång till rullstol medans andra bara spelar. Det är fruktansvärt! Hur kan man "spela" handikappad bara för att lättare få pengar.. vidrigt! Jag skänker alltid pengar till dom som man verkligen ser har det svårt.. men till dom andra.. aldrig!
Till exempel går det altid en tant längs den stora huvudgatan som har målat dit blod på sina bandage runt fötterna och så går hon där och ojar sig.. när hon har fått ihop lite pengar ser man henne ta av dom och bara gå därifrån när hon är klar... fy fan! Hur kan man göra så? Människor som har något form av handikapp har inte valt det.. då ska man väl absolut inte spela handikappad. Gör något vettigt av dig liv istället.. om du nu har alla förutsättningar!

I Stockholm tycker jag att situation sthlm är jätte bra! Du köper en tidning av en försäljare som är hemlös. Det är rättvist tycker jag! Många utav dom som är försäljare har gjort något för att försöka förbättra sina liv, försökt komma ur missbruk och så vidare.. det är beundransvärt tycker jag!

Kommentarer
Postat av: sofia

självklart kommer det att gå bra gumman! du måste tänka positivt! annars kommer det aldrig att gå! jag tror på dig!

2008-05-19 @ 14:27:41
URL: http://Souffi.blogg.se
Postat av: sofia

iih tack gumman!

2008-05-19 @ 15:08:55
URL: http://Souffi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0