Ny start, öppet synsätt

Paniken imorse var total! Pappa åkte härifrån vid 9.30 och efter det hade jag stora sysselsättningsproblem.
Kände mig som en person med grava psykiska problem.
Först och främst gick jag fel, så en tysk gubbe fick visa vart jag skulle. Eftersom Hisologi lektionen var i Anatomy lecture hall så var det fruktansvärt kallt och det luktade döda djur. Kändes faktiskt nästan som om det var jag som var död liggades i ett bårhus.
Lektionen var intressant, mest basic första dagen antar jag. Tror nog faktiskt att det här kan bli kul. Lite mycket att ta in just nu bara. Känner mig ungefär lika vilsen nu som jag brukade göra när man orienterade i grundskolan. Alltså total panik!

Sen jag kom hem har jag försökt att göra allt möjligt för att slippa känna mig ensam. Men vad jag än gör så hjälper inte det. Det finns liksom ingen jag kan prata med, ingen att ringa och jag hittar inte så bra i stan för att kunna åka runt och hitta på något. Trodde inte att jag skulle längta hem redan men det gör jag, tyvärr.
Ska verkligen försöka anpssa mig till den nya staden och människorna. Kan nog vara bra att vara här lite så att man lär sig lite hur allting funkar. Just nu känns det som om jag kan lika lite om Budapest som mamma kan om fjärrkontrollen till tvn. Så imorrn ska jag ta fram mina ytterst få kunskaper om kartläsning så jag kan leta mig fram i staden.
Hoppas att det händer något kul i helgen så man får tankarna på annat, man kan väl hoppas att någon vill umgås med mig! =)

Har bokat en biljett hem nu. På alla hjärtans dag kommer jag hem <3 längtar så!

Imorrn är det dags för nya tag, botany and histology. Tror nog att det här kan bli riktigt intressant!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0