galen helg!

Nu har jag varit hemma i sthlm hela helgen! Efter många om och men. Pappa ringde på fredag morgonen och förvarnade att jag kanske inte skulle kunna flyga hem eftersom det var storm i Göteborg.. men men man fick väl hoppas!
Tanken var att jag skulle lyfta från Budapest kl 12.15 i fredags. För en gångs skull verkar det som om wizzair skulle kunna vara i tid för första gången i dess historia. Klockan var 12.10 och vi var klara för start. MEN då ropar kaptenen ut i högtalarna att vi hade ett motorfel på planet som måste åtgärdas innan vi får tillstånd att lyfta.. okej .. visst några minuters försening är okej... det går ungefär en timme.. då ropar kaptenen ut igen,.. att det inte går att laga motorfelet och vi måste därmed byta till det planet brevid oss.. okej.. jätte kul! verkligen! Med tanke på att hela planet nästan helt och hållet bestog av personer över 70.. där förmodligen 50 % hade genomgått höftledsoperationer så skulle säkert det här flyta på jätte bra! haha eller inte! Tillslut kom vi iväg och blev därmed det sista planet som fick landa i Göteborg på grund av stormen! Så tur hade jag!

Pappa kom och hämtade mig och vi började köra mot sthlm.. totalt kaos väder.. det tog 1.5 timmar längre än det brukar göra... Men tillslut kom jag fram! Något trött och något hes efter all schalger sång med pappa i bilen! Kul var det!

Igår var det melodifestivalen! Riktigt dålig delfinal måste jag säga! Var hemma och sanna och förfestade.. men det blev lite party stämmning ändå. Åkte in till stan med en galen turk. Han påstog att alla i Ungern egentligen var turkar.. hm undrar vad ungrarna anser om det? Och förresten visste ni att Elvis också var turk? ( enligt taxi chaffisen) hahah underhållande iallfall!
Först var vi på hotellet, riktigt fräscht.. sen åkte vi till Berns.. katastrof! Det var typ rastafari kväll blandat med män i en livskris! Ingenting för oss =) men det var trevligt iallfall!
 
Nu ska jag äta lite lunch med familjen sen blir det Göteborg nästa!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0