Budapest!

Nu har jag efter många om och men skaffat mig internet! Känns så mycket bättre än innan, har ängnat mig åt att läsa turistböcker sen jag kom hit i brist på annat.

Flygningen gick bra det var typ 20 pers på planet, Tydligen Högsäsong på Wizzair.
Allt fungerar så mycket snabbare i det här landet än i Sverige. Människor är mycket mer hjälpsamma och allt bara flyter på. Vi fick bagaget efter 5 min men insåg ganska så snabbt att pappas väska hade gått sönder. Kan förmodligen bero på mina tunga böker =) haha men men.

När vi kom fram till lägenheten tänkte vi att vi kanske skulle handla lite frukost på saluhallen. När vi väl hade försökt handla något som kan tänkas vara ätbart råkade jag meja ner en mongolid grabb på vägen ut. Om vi säger så här jag försökte verkligen be om ursäkt men jag förstog inte riktigt om han godtog den eller ej. Ungerska med en tuch av mongo är lite svår förståligt. No offence!

Efter 2 Ikea besök börjar jag få ordning på lägenheten, som för övrigt är perfekt! Ligger mitt i stan och är lagom för lilla mig. Passade även på att äta köttbullar med lingonsylt på Ikea och även köpa lite svenska saker, såsom sill och skumsvampar (godis).

Har registerat mig på skolan nu, allt är klart! Ser faktiskt fram emot att börja =) Tror att jag även kan trivas väldigt bra i landet, faktiskt! Det enda som fattas nu är att alla ni där hemma ska hälsa på mig! Jag väntar!

Nu ska jag och pappsen fixa lite här hemma! Jag får en känsla av att lägenheten kommer att sätta ett nytt rekord på mängden stearinljus per m2.

image8


Inte mina ljus men gulliga var dom!




 


Kommentarer
Postat av: firefly

saknar dig dannsie!
men jag kommer och hälsar på dig snart!!!
det kommer att gå jättebra i skolan och du kommer at stortrivas!
puss puss!

2008-02-01 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0