Budapest- egna regler

Har varit i skolan idag.. dock endast 45 min botanik! Helt okej. En hel del pusselbitar föll på plats.

På tunnelbanan på väg hem från skolan läste jag regler som skall följas av resenärer.
Till exempel om du har hund ska den ha ett gilltigt åkkort eller biljett. Det får även bara vara en hund i varje vagn och då ska hunden vara jag citerar "clean, leashed" samt även ha munkorg. Snacka om att sånna där regler inte finns i Sveriges tunnelbanor.
En annan grej är att du får ha ett max antal baggage när du reser på tunnelbanan i Budapest. Du får bara ha 2 resväskor med ett visst antal mått. =) Helt sjukt! Finns det sånna regler i Sverige också?

Nepp nu ska jag inte tänka något mer på tunnelbanor, ska kolla på film!

ciao <3

Kommentarer
Postat av: sofia

jag saknar dig

2008-02-07 @ 22:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0